Zininkennis

NOTE: To use the advanced features of this site you need javascript turned on.

Home arrow Klanten arrow Testimonials arrow Teamcoaching bij I&A Gemeenschappelijke Diensten ICTU
Teamcoaching bij I&A Gemeenschappelijke Diensten ICTU PDF Afdrukken E-mail

In 2010 begon ik als hoofd van de Afdeling Informatisering & Automatisering van ICTU, het was al snel duidelijk dat er gewerkt moest gaan worden aan de samenwerking en cultuur binnen het team.

Ik was daarom op zoek naar een passend traject om gedurende het jaar blijvend
aan verandering te gaan werken.

Gelukkig kwam ik (toeval?) Pam tegen op een bijeenkomst van "oud" Zilveren Kruis collega's, en vertelde ze mij wat ze met ZininKennis probeerde te bereiken.

Dit leek en bleek een prima match op de ontwikkeling van I&A.

Image

In 4 stappen hebben we veel bereikt in 2010:

  1. mei - Meer en Bosch, de medewerkers hebben elkaar beter leren kennen, zijn gezamenlijk begonnen aan een betere werkmethode en weten welke kennis bij elkaar beschikbaar is.
  2. juni - Hofje van Wouw, actieplan gemaakt i.v.m. organisatiewijzigingen, efficiëntere indeling van de teams, en verbeterd kostenbewustzijn gecreëerd.
  3. september - Biologisch Boerenbedrijf in Nieuw Vennep bezocht. Medewerkers ervan bewust gemaakt dat de omgeving blijvend verandert en dat een eigen ontwikkelingspad gevolgd moet worden. Daarbij leren eigen keuzes te maken, zoals de Boer gekozen heeft voor de moeilijkere weg van biologische landbouw.
  4. november - Kookstudio 't Drieluik, verdere voorbereiding op organisatorische veranderingen, efficiëntere werkwijze bereikt, maar daardoor is dit ook het  afscheid van de externe medewerkers.

In het traject hebben we aandacht gegeven aan het spanningsveld van een kleine bezetting, het leveren van standaard producten versus klantvriendelijk zijn en blijven. In deze veilige omgeving was het mogelijk om de gevoelens van onrust over het borgen van kwaliteit met een klein team met elkaar te delen.

Terugkijkend op 2010 ben ik heel tevreden op wat we hebben bereikt. Ik vind dat het teamcoaching traject, maar vooral ook de positieve energie van Pam, van grote invloed op dit resultaat zijn geweest.

Mede daarom hebben we besloten in 2011 de samenwerking te vervolgen om de gehele Gemeenschappelijke Diensten efficiënt en effectief maar vooral ook met plezier te laten samenwerken.

Hans Verweijmeren

Hoofd Informatie en Automatisering

Gemeenschappelijke Diensten (GD-ICTU)

 
< Vorige   Volgende >